Uveljavite zeleno vizijo
25 avgusta, 2020
Igor Hotko

Večina podjetji ima veliko možnosti za nadgradnjo na področju varovanja okolja. Izbrali smo nekaj enostavnih nasvetov, ki poleg izboljšanja ogljičnega odtisa podjetja dvignejo tudi razpoloženje in učinkovitost zaposlenih. To je želja vsakega lastnika podjetja.

Kaj sploh pomeni »zeleno« podjetje? Ali mora uporabljati samo reciklirane materiale? Ali ne sme več proizvajati “črnih“ izdelkov? Ali morajo vsi zaposleni hoditi ali kolesariti v službo? Ne, seveda ne. V današnjem svetu zelo težko živimo popolnoma brez onesnaževanja, saj nas v to priganja celotna struktura življenja. Če bi lahko živeli popolnoma ekološko (karkoli že to pomeni), potem ne bi imeli niti računalnika in tega prispevka nihče ne bi prebral. Ali si tega res želimo?

Podali vam bomo nekaj nasvetov za nadgradnjo podjetja v smislu okoljske ozaveščenosti. Naj takoj povemo, da so vsi naši nasveti preizkušeni v praksi ali vsaj utemeljeni z relevantnimi podatki iz zaupanja vrednih internetnih strani. Pri vseh napotkih se vedno poskušamo izogibati raznoraznih forumskih vsevedov in definitivno stojimo za našimi besedami.

 

 

Zmanjšanje onesnaževanja

 

Onesnaževanje okolja v grobem ločimo na tri dele: onesnaževanje zraka, onesnaževanje vode in onesnaževanje zemlje. Večina dejavnikov na žalost ne vpliva samo na en del, ampak se rezultati prepletajo. Če govorimo o npr. transportu – ta povzroča onesnaženje zraka (izpušni plini), onesnaženje vode (izlitja motornega olja, nafte) in onesnaževanje zemlje (avtomobil kot odpadek). In prav v tem delu lahko vaše podjetje naredi ogromen korak pri varovanju okolja. Svetujemo  vam, da prihajajte na delovno mesto brez uporabe avtomobila na fosilna goriva (če je to mogoče). Hoja, kolo, skiro so možnosti za prihod na delo pri krajših razdaljah. V primeru, da je avtomobil nujno potreben, ga poskušajte deliti. To pomeni, da v avtomobilu niste sami, ampak med potjo delite oz. prevzamete kar največ sodelavcev.

Prav ti nasveti so najbolj pripomogli k zmanjšanju ogljičnega odtisa našega podjetja. V izračun smo namesto 8 posameznikov, ki se na delo vozijo vsak s svojim avtomobilom, vključili posameznika, ki na delo prihaja s kolesom, 2 posameznika, ki uporabljata javni prevoz in 5 posameznikov, ki za prevoz na delo uporabljajo 2 manjša avtomobila. Naj se pohvalimo, da se je naš ogljični odtis zmanjšal iz preseženega povprečja EU na raven, ki je nižja od Švice (najbolj čiste države v Evropi)!

 

Tukaj je še nekaj zelo enostavnih nasvetov:

  • zaposlenim lahko podarite steklenico za večkratno uporabo, ki bo nadomestila vsakodnevno kupovanje plastenk s pijačo. Nova steklenička za pijačo je tudi odličen promocijski material, saj ga zaposleni vedno nosijo s sabo,
  • uporabljajte čim več naravne svetlobe in se tako izognite nepotrebni uporabi električne energije. Sončna svetloba tudi blagodejno vpliva na čustveno razpoloženje vsakega posameznika,
  • čez noč izklapljajte vse električne aparate, saj jih takrat res nihče ne potrebuje,
  • uporabljajte recikliran papir, nanj tiskajte le najbolj potrebne stvari in če je le mogoče tiskajte obojestransko,
  • starejše pohištvo lahko kar sami obnovite – z zaposlenimi si pripravite “obnovitveni dan”. Na njem obnovite pohištvo in hkrati utrjujete medsebojne vezi. Ponovna uporaba je k sreči postala dejavnost, s katero se podjetje lahko pred poslovnimi partnerji pohvalimo, saj novo pohištvo ne doseže takega zanimanja kot unikatno prenovljeno staro,
  • če je le mogoče, uporabljajte čimbolj “zelena” čistila. Nekaj skoraj pozabljenih artiklov je relativno ugodnih, zato ne bodo predstavljali velikega stroška. Poskusite spet s sodo bikarbono, alkoholnim kisom ali marsejskim in kastiljskim milom. Iz teh sestavin lahko enostavno izdelate ekološko čistilo.

 

 

Zelena prihodnost

 

 

Olajšali vam bomo še eno skrb. Ekološko ali zeleno je skorajda postala sopomenka besedi dražje. To je res, ekološki izdelki so iz različnih razlogov pogosto dražji. Ampak imajo tudi veliko drugih prednosti, ki jih enostavno prikažemo z zneskom. Naj navedemo nekaj primerov:

  • Poraba elektrike: Naprave, ki za svoje delovanje porabijo manj električnega toka, so običajno dražje. Vendar je zaradi njih račun za porabljeno električno energijo nižji, manjšo porabo električne energije pa z lahkoto opišemo kot ekološko in zeleno. Z nižjo porabo smo tudi bistveno manj odvisni od negativnih dejavnikov (npr. povišanje cen).
  • Uporaba ekoloških čistil: Kot smo že omenili, je marsikatero takšno čistilo lahko zelo ugodno, pozitivna stran pa so nedvomno tudi učinki na zdravje. Običajna čistila so velikokrat strupena in tako zelo škodljiva. Zdravje zaposlenih pa mora biti tudi skrb lastnika podjetja.
  • Mogoče še najpomembnejše: ekološko in zeleno je povsod prednost. To je lahko tudi vir financiranja, saj so naši izdelki kakovostnejši in trajnejši, torej so lahko na začetku dražji. V končnem izračunu pa se uporabljajo dlje časa in z njimi prispevamo manj onesnaženja okolja ter tudi prihranimo denar. Če se podjetje ukvarja s storitvami, je že sama oznaka “ekološko” ali “zeleno”, ki je seveda podkrepljena z dejanskimi proizvodi (npr. recikliran papir), bolj kredibilna in zato vredna več.

 

Trajnostni razvoj nikoli ne more biti odvisen od le enega podjetja ali posameznika. Skrb za okolje mora postati del nas vseh. Ne glede na to, ali ste lastnik majhnega podjetja, ste zaposleni ali velika korporacija, pomeni  “težnja k zelenemu” željo po zmanjšanju vpliva na okolje. Ta postopek se lahko najprej zdi težaven, vendar je tudi za manjša podjetja in posameznike na voljo veliko virov. Z nekaj enostavnimi spremembami lahko na več načinov močno zmanjšamo naš ogljični odtis. To kaže na določeno vizijo, željo po inovativnosti in pokaže razumevanje pomena potrebe po zelenem delovanju, ki poleg ohranjanja okolja  razmišljanja tudi o pametnejšem načrtovanju prihodnosti.

 

Mojca Šaver

 

 

 

ZDAJ je čas, da…

ZDAJ je čas, da…

Z vami delimo članek, ki smo ga prejeli od naše članice in inkubiranke v podjetniškem inkubatorju...